Pushkinskaya st. 43. office 10
Rostov-on-Don, Russia
344082
e-mail: info@hjournal.ru 
tel. +7(863) 269-88-14

cubsEN (2)

Using intermediaries for service distribution

Using intermediaries for service distribution

Journal of Economic Regulation, , Vol. 3 (no. 3),
p. 97-110

The paper contains an analysis of possibility to use intermediaries for services distribution. Difference between sale of service and sale of a right to get a service is described. Four types of service intermediaries are analyzed: vendors, integrators, authorized resellers and transaction intermediaries. The author demonstrates that the basic function of a service reseller is to organize access to service provider’s resources for the customer.


Keywords: service; service product; channel of distribution; intermediary

References:
  • Войткевич Н.И. (2009). Роль каналов распределения в создании ценности для потребителя // Вестник Самарского муниципального института управления. № 10. 53-59.
  • Восколович Н.А. (2007). Экономика платных услуг. М.: ЮНИТИ-ДАНА. 399.
  • Дойль П. (2003). Маркетинг-менеджмент и стратегии. СПб.: Питер. 544.
  • Котлер Ф., Армстронг Г., Вонг В. и Сондерс Дж. (2012). Основы маркетинга, 5-е европейское издание. М.: ООО «И. Д. Вильямс». 752.
  • ЛавлокК. (2005). Маркетинг услуг: персонал, технология, стратегия. М.: Издательский дом «Вильямс». 1008.
  • Ланкар Р. и Оллье Р. (1993). Туристический маркетинг // Академия рынка: маркетинг / Науч. ред. А.Г. Худокормов. М.: Экономика. 283-382.
  • Митрахович Т.Н. (2008). Методические основы формирования маркетинговых каналов распределения на рынке паевых инвестиционных фондов. Авто-реф. дисс. на соиск. уч. степ. канд. экон. наук. Волгоград: Волгоградский государственный технический университет.
  • Новаторов Э.В. (2004). Особенности стратегии сбыта и дистрибьюции услуг // Маркетинг в России и за рубежом. № 4. 50-60. (http://www.mavriz.ru/articles/2004/4/3487.html).
  • Разорвин И.В. и Усова Н.В. (2009). Сравнительный анализ каналов сбыта услуг // Научный вестник Уральской академии государственной службы: политология, экономика, социология, право. № 8. 99-103. (http://vestnik.uapa.ru/ru-ru/issue/2009/03/17/).
  • Сенов А. (2004). Посредники в сфере услуг // Топ-Менеджер. № 10. (http://www.alt-invest.ru/index.php/ru/biblioteka/tematicheskie-stati/menedzhment/1548-posredniki-v-sfere-uslug).
  • Dayan, A. et al. (1990). Marketing. P.: Presses Universitaires de France. 456.
Publisher: Ltd. "Humanitarian perspectives"
Founder: Ltd. "Humanitarian perspectives"
ISSN: 2078-5429