Pushkinskaya st. 43. office 10
Rostov-on-Don, Russia
344082
e-mail: info@hjournal.ru 
tel. +7(863) 269-88-14

cubsEN (2)

Defining the role of government and business in the overcoming of social-ethical challenges in modern marketing

Defining the role of government and business in the overcoming of social-ethical challenges in modern marketing

Journal of Economic Regulation, , Vol. 3 (no. 2),
p. 34-43

Universal marketing development determined the emergence of «aggressive marketing». Application of this marketing has led to violation of ethical and social business standards when the company forms its relationships with partners, consumers and society. Ethical problems of modern marketing are shown in the paper. The author offers the subject definiteness model of socially-focused marketing, which promote the solution of ethical problems in Russia.


Keywords: the socially-focused marketing concept; social and ethical problems of marketing; subject definiteness model of socially-focused marketing

References:
  • Беляевский И.К. (2011). Социально-этические проблемы маркетинга // Этап: экономическая теория, анализ, практика. № 2. 133-147.
  • Березин И.М. (2007). Маркетинг и консьюмеризм. М.: Русская ледовая литература. 212.
  • Гордин В.Э. (2009). Социально-политический и социально-этический маркетинг. СПб. 42.
  • Ефремов В.С. (2008). Консьюмеризм // Менеджмент в России и за рубежом. № 2. 5-6.
  • Котлер Ф. (2011). Основы маркетинга. СПб.: «Вильямс». 455-460.
  • Лопатин Н.В. (2010). Социология маркетинга. М.: Академический проспект. 180-182.
  • Науменко О.А. (2010). Ценностные ориентации инвайронментализма // Сгвёа new. (http://credonew.ru/content).
  • Попов Н.П. (2009). Бедные в богатой стране // Труд и социальные отношения. № 4. 41-47.
  • Роик В.Д. (2006). Социальная модель государства: выбор современной России и опыт стран Европы // Аналитический вестник Совета Федерации ФС РФ. № 6 (294). 32.
  • Федотова А.Ю. (2006). Адаптация рыночного поведения предприятий сферы потребительских услуг к принципам социально ориентированного маркетинга / автореф. диссертации. Ростов-на-Дону. 22.
Publisher: Ltd. "Humanitarian perspectives"
Founder: Ltd. "Humanitarian perspectives"
ISSN: 2078-5429