Pushkinskaya st. 43. office 10
Rostov-on-Don, Russia
344082
e-mail: info@hjournal.ru 
tel. +7(863) 269-88-14

cubsEN (2)

The system of investor relations as a increasing factor of the company capitalization

The system of investor relations as a increasing factor of the company capitalization

Journal of Economic Regulation, , Vol. 2 (no. 4),
p. 91-100

The role of investor relations, understood as a special interaction technology with investors and their interests refl ection in the business practice and investment sector of the market and the economy as a whole is considered in the paper. Such communications are focused primarily on the fi nancial management of the company and formed in a growing interest in the additional investment.


Keywords: information policy of the company; investment communications; investment management strategy, market capitalization of the company

References:
  • Алешина И. (2003). Паблик рилейшнз для менеджеров. М.: Экмос.
  • Буздалин А. (2010). Организация отношений с инвесторами: российская и зарубежная практика. М.: Альпина Паблишер.
  • Катлип С. (2011). Общественные отношения: теория и практика, Вильямс.
  • Кругман П. (2009). Почему экономическая наука бессильна? // Вопросы экономики. № 9.
  • Крушвиц Л. (2000). Финансирование и инвестиции. Неоклассические основы теории финансов. СПб.
  • Павлов И. (2007). Поведенческая экономическая теория — позитивный подход к исследованию человеческого поведения. М.: ИЭ РАН.
  • Ример М. и Касатов А. (2006). Экономическая оценка инвестиций. СПб.
  • Смирнов А. (2008). Кредитный «пузырь» и перколация финансового рынка // Вопросы экономики. № 10.
  • Сорос Дж. (1999). Кризис мирового капитализма — открытое общество в опасности. Пер. с англ. М.: ИНФРА-М.
  • Таллинская И. (2011). Серые кардиналы IРО: кто они? // Деловой журнал. № 8.
Publisher: Ltd. "Humanitarian perspectives"
Founder: Ltd. "Humanitarian perspectives"
ISSN: 2078-5429