Pushkinskaya st. 43. office 10
Rostov-on-Don, Russia
344082
e-mail: info@hjournal.ru 
tel. +7(863) 269-88-14

cubsEN (2)

Consumption of the Russian households during the postcrisis period as a source of regenerative growth

Consumption of the Russian households during the postcrisis period as a source of regenerative growth

Journal of Economic Regulation, , Vol. 1 (no. 3),
p. 106-112

At macroeconomic level the consumer demand is the major factor of development of economy and the defi ning indicator of a social and economic situation. Thereupon the estimation of consumer potential of the Russian households is a necessary basis of defi nition of an internal consumer demand as one their sources of regenerative growth of economy.


Keywords: consumption; a consumer demand; an index of consumer confi dence; households, differentiation of incomes and consumption; adaptable strategy

References:
  • Всероссийский центр изучения общественного мнения (ВЦИОМ). (www. wciom.ru).
  • Доклад Всемирного банка об экономике России № 22. (www.uisrussia.msu.ru/docs/nov/worldbank/worldbank_index.htm).
  • Кейнс Дж.М. (2002). Общая теория занятости процента и денег. М.: Гелиос Арв.
  • КОМКОН (маркетинговая компания). (www.comcon-2.ru).
  • Михеев Д. (2004). Потребности и потребление в постсоциалистической экономике // Общество и экономика. № 4.
  • Райская Н., Рощина Л., Сергиенко Я. и Френкель А. (2010). Экономика в 2009–2010 гг. // Экономист. № 8.
  • Смит А. (2000). Исследование о природе и причинах богатства народов // Классика экономической мысли. М.: Эксмо-Пресс.
  • Федеральная служба государственной статистики. (www.gks.ru).
  • Хансен Э. (1997). Экономические циклы и национальный доход / Классики кейнсианства. Т. 1. М.: Экономика.
  • Robertson, D. (1940). Essay in Monetary Theory. P.S. King and Son. L.
Publisher: Ltd. "Humanitarian perspectives"
Founder: Ltd. "Humanitarian perspectives"
ISSN: 2078-5429